Anvelopele de iarnă beleaua românilor


Legea 161/2011 care a aprobat OG 5/2011,  privind unele reglementări care să contribuie la creşterea siguranţei rutiere pe drumurile publice, a apărut ca necesitate de aliniere a României la normele europene dar şi din realitatea existentă. De aici şi până a emite o lege care are cap dar nu are coadă, ar trebui să fie parcurs un drum lung. Numai  că, inteligenţa românească, poate să emită o lege, care să spună ceva pe hârtie şi în practică să se aplice în mod abuziv din cauza îmbârligăturilor din lege. Vorbesc aici, despre obligativitatea de-a folosi anvelope de iarnă la autoturismele din dotare. Legea 161/2011, scrie că este obligatorie folosirea anvelopelor de iarnă atunci când se circulă pe drumurile publice cu zăpadă, gheaţă sau polei, adică pe timp de iarnă.  În România  calendaristic, iarna se termină pe 1 Martie după care începe primăvara. Dacă s-ar ţine cont de aceste date, aplicarea legi ar trebui să înceteze, chiar dacă în unele zone ale României mai ninge sau mai îngheaţă până în miezul verii. Turistul sau românul ce se deplasează sute de kilometri, întâlneşte uneori în luna Aprilie şi chiar Mai, zone de câţiva Km, unde se mai aşează straturi de zăpadă. Pentru a nu încălca legea, ar fi necesar să plece cu patru anvelope de iarnă în portbagaj şi patru de vară pe maşină, pe care să le schimbe în raport de vreme, pentru a nu suporta rigorile legii.

De la Poliţia Rutieră se comunică că legea 161/2011 se va aplica până pe 1 Aprilie în fiecare an. Să fie păcăleală, nu cred, pentru că şi pe 5 Aprilie poate să ningă şi să vedem zăpadă.. Cred însă, că este o lege incomplectă care  crează derută şi care va creşte numărul de dosare din justiţie, în urma sancţiunilor aplicate de Poliţia Rutieră.

 

Vizualizari :12159

Popularity: 2% [?]

1 Comment

  1. gogu says:

    Da cred ca e o lege incompleta,cea ce duce la interpretari.Astfel in privinta caracteristicilor anvelopelor ce trebuie sa le ai la masina,nu se tine seama de evolutia pietei acestor anvelope,dar si de vechimea turismului detinut!
    Asa se face ca la o masina mai veche de 10-15 ani,si second hand,la inscriere,in Carte identitate,si talon,se specifica un tip de anvelope,dar pe piata acest tip de anvelope nu le gasesti,si esti nevoit sa pui anvelope de iarna sa zicem astfel:in Carte figureaza anvelopa de 185\55\14,iar tu pe piata gasesti alte tipuri ca de exemplu;175\60\14,etc,
    De esti verificat in trafic si una din cele trei caracteristic e diferita de ce e in carte,te amendeaza,ca ai avea cauciucuri neomologate.
    Am discutat cu cei de la Sefii RAR bucuresti,si au recomandat sa merg la RAR sa treaca in carte si ast tipuri noi ,dar asta numai de esti ajutat si inteles de sefii RAR.Ast procedeu de neadaptare a legii la ziua de azi cu noutatiile creeaza interpretari ale organelor de politie si RAR ca sa te amendeze,si scapi de ai curaj sa ai indupleci cu o atentie acceptata si de ei.Dar asa raminem mereu pagubiti,din cauza ca organele statului deci RAR-ul sa dea indicatii si circulare periodice de accept omologari de cauciucuri pemtru fiecare tip de masina in anul curent functie de piata,sa se stie cu ce tipuri de cauciucuri ai voie sa echipezi masina chiar de in actele vechi nu sint trecute acest tip de cauciucuri!
    Dar cine sa aiba grija de noi sa ne apere cind toate institutiile au grija sa ne ia banii cu orice pret desi conditii bune de trafic nu avem din cauza soselelor neintretinute si cu indicatoare necorespunzatoare sau gresite,ce te fac sa gresesti traseele adesea cind nu le stii!
    Asteptam de la noul guvern inbunatatiri si in acest domeniu!

Lasa parerea ta