Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova şi Secţia Drumuri Naţionale Tg-Jiu sunt în Hibernare


Administratorii Drumurilor Naţionale din sud-vest-ul României, printre care şi DN- 67D, ce face legătura între Baia de Aramă şi Herculane, au uitat complet de faptul că aceste drumuri montane se pot transforma în pericole reale pentru siguranţa circulaţiei rutiere atunci când sunt neglijate şi nu sunt întreţinute. După o perioadă destul de îndelungată în care DN – 67D devenise necirculabil din cauza gropilor din asfalt, s-a reuşit în 2010-2011, asfaltarea acestuia pe o distanţă de 35 de kilometri, între Baia de Aramă şi ramificaţia spre Valea Cernei.Spre deosebire de alte zone, unde asfaltarea drumurilor se face de mântuială, DN -67 D a avut norocul să beneficieze de serviciile unei societăţi SC STAICONS COMPANY SRL din Băile Herculane care a efectuat asfaltarea drumului DN – 67D pe o distanţă de peste 15 Km, pe un traseu extrem de dificil. Seriozitatea acestei societăţi, dotarea cu utilaje grele şi calificarea personalului executant, a permis aşternerea unui covor de asfalt de cea mai bună calitate şi în unele locuri, asigurarea versanţilor cu ziduri de protecţie. Dar… şi la români mereu trebuie să fie un dar…, asigurarea versanţilor şi protecţia drumului nu a putut fi executată pe întreaga distanţă din cauza lipsei de fonduri băneşti şi a sarabandei produse la nivel de conducere, prin schimbările de directori la Secţia de Drumuri Naţionale Tg-Jiu. În doi ani au fost schimbaţi doi directori iar cel de al treilea se află în situaţia de interimar.

Şeful de District Baia de Aramă

mişcă stâncile cu ranga

Lipsa fondurilor sau poate alte cauze, au lăsat Districtele de Drumuri şi Poduri, în privinţa dotărilor cu utilaje, la nivel de – lopată. În ajunul Sărbătorilor de Paşte, pe DN-67D s-a produs căderi de pietre pe asfaltul circulabil în mai multe zone iar la Km 75+ 800 au căzut două stânci cântărind câteva tone, ce au făcut groapă în asfalt. Numai Isus a făcut ca stâncile căzute, să nu surprindă un autoturism sau alt mijloc de deplasare, deoarece circulaţia pe acest drum de munte este foarte intensă. Anunţat fiind, şeful Districtului din Baia de Aramă, Maria Iulian, s-a deplasat la locul respectiv cu câţiva lucrători, a regularizat circulaţia pe o porţiune de trecere pentru autoturisme şi a semnalizat pericolul din mijlocul şoselei. Atâta s-a putut face, atât s-a făcut.Cele două stânci au rămas înfipte în asfalt, iar la 20-30 de metri înălţime, pe versant, o stâncă de peste 80 de tone aşteaptă să cadă. Dacă la aceste căderi de stânci , adăugăm astuparea şi blocarea pe mari porţiuni a rigolelor de scurgere cu pietre căzute sau a copacilor rupţi ce blochează uneori circulaţia rutieră, în timp ce dotarea cu utilaje terasiere a Districtului Baia de Aramă va rămâne tot la nivelul de – lopată, atunci DN- 67D se va închide curând. Iar pentru ca aiureala să fie completă, pe acest drum de munte, utilizat zilnic de mii de turişti, pe o distanţă de aproape 50 de kilometric, nu poţi folosi telefonul fix pentru că nu există şi nici telefonul mobil din lipsă de semnal. Să te ferească Domnul, de un accident cu blocare de drum rutier, pentru că aici se poate deceda liniştit, în liniştea naturii şi a neglijenţei autorităţilor din secolul tehnologiilor moderne, ce lasă o zonă cu potenţial turistic excelent , fără curent electric şi fără mijloace de comunicare.

Otto Hobeanu

Vizualizari :16097

Popularity: 11% [?]

2 Comments

  1. acm says:

    Bine ar fi sa si vada cineva ceea ce ati scris domn Ciciu . Aveti mare dreptate in tot ceea ce spuneti.

  2. amirasimona says:

    Laso asa ca merge asa Hai zi ca nam dreptate ?

Spune parerea ta despre amirasimona