Educaţia prioritară. Relaţia profesor(diriginte)-părinţi


Pentru un cadru didactic, relaţia cu părinţii elevilor trebuie să fie una permanentă şi la fel de strâns legată, ca cea dintre profesor şi elevii săi. Educaţia copiilor fiind punctul comun al acestei interrelaţionări, devine necesară o bună colaborare şi informare reciprocă care să creeze cadrul propice unor afirmări şi unor rezultate pozitive. Părinţii şi cadrul didactic, au un interes comun în obţinerea unor rezultate bune la învăţătură de către elev şi de aceea trebuie să fie căutat mereu un liant de stimulare şi comunicare pozitivă între aceşti factori, părinţi, elev, cadrul didactic. Având aceste condiţii realizate, elevul îţi va concentra atenţia asupra studiului, părinţii vor realiza că efortul depus în creşterea şi educarea copilului nu este zadarnic iar cadrul didactic are satisfacţia unei munci împlinite.

Cel mai indicat în a descoperii şi realiza acest liant de cunoaştere şi comunicare rămâne cadrul didactic, dirigintele de clasă, care are o posibilitate mai accentuată de a cunoaşte mult mai multe lucruri şi fenomene din jurul elevilor clasei iar prin timpul avut la dispoziţie poate realiza în mod corect când şi unde apar acele probleme care pot să devină dăunătoare sau grave.

Profesorul are satisfacţia că, în urma unui timp suficient acordat elevilor şi a unei griji asemănătoare cu cea părintească, elevii vor învăţa în primul rând să se adapteze regulilor societăţii din care fac parte şi apoi, vor învăţa lucruri de bază care să-i ajute în a face paşi importanţi în lumea adulţilor. Cadrele didactice, au o mare parte a meritului de a oferi societăţii oameni de bază, cu capacitatea de a discerne binele de rău şi să descopere anumite afinităţi ale elevilor pentru o anumită muncă în cadrul unei societăţi dezvoltate, încurajindu-le alegerea unui domeniu potrivit cu aptitudinile lor.

Dirigintele observă cel mai bine, atunci când se petrece ceva cu un elev şi este de datoria sa, să informeze părinţii, în cazul în care îi este afectată viaţa de elev sau relaţiile cu ceilalţi colegi. Relaţia cu părinţii trebuie să fie una deschisă iar scopul unei bune comunicări cu părinţii este acela de a găsi soluţii cât mai bune pentru copiii în cauză.

Rolul profesorului(diriginte) se completează şi cu acela de-a observa şi aprecia rezultatele bune obţinute şi în acelaşi timp, de a sancţiona abaterile elevilor de la un comportament adecvat ori obţinerea de rezultate slabe la învăţătură.

Prof.-diriginte, Aurelia Gheorghe

C.N. ,,George.Coşbuc”,Motru.

Vizualizari :16121

Popularity: 13% [?]

Lasa parerea ta